Τελευταία, ειδικά στις παιχνιδομηχανές, ακούμε όλο και πιο συχνά τους όρους "upscaling" ή "dynamic" και "native" 4K. Ποιες είναι οι διαφορές τους;
Πρώτα απ 'όλα, τι είναι η ανάλυση 4K; Το 4K βασικά αναφέρεται σε ανάλυση οθόνης 4000 pixel οριζόντια και 2000 pixel κάθετα. Αυτή τη στιγμή το στάνταρ πρότυπο για τους καταναλωτές είναι η ανάλυση 1080p, το οποίο αναφέρεται σε 1920 pixel οριζόντια και 1080 pixel κάθετα. Αυτό σημαίνει ότι η ανάλυση 4K είναι σχεδόν τετραπλάσια της λεπτομέρειας των σημερινών στάνταρ προτύπων.
Το "upscaling" ή "dynamic" 4K πρόκειται για ένα διαφημιστικό τρικ των εταιριών. Στην ουσία, πρόκειται για την αναβάθμιση της αρχικής ανάλυσης, η οποία δεν είναι 4K, με σκοπό να "γίνει" 4K. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει η αρχική ανάλυση να είναι Full HD (1920x1080), ενώ το σύστημα θα αναβαθμίσει την αρχική ανάλυση από 1920x1080 έως 3840x2160.
Το "native" 4K σημαίνει ότι η ανάλυση εισόδου είναι 3840x2160 (4K) από την αρχή. Είναι η ποιότητα της εικόνας που βλέπετε στα μαγαζιά ηλεκτρονικών, όταν διαφημίζουν τηλεοράσεις 4K. Μέχρι στιγμής, καμία παιχνιδομηχανή δεν μπορεί να φτάσει σε τέτοια επίπεδα ποιότητας εικόνας.
Παρόλο που τα "native" και τα "upscaling" προσφέρουν την ίδια ανάλυση, το "native" 4K είναι σαφώς καλύτερο καθώς η εικόνα περιέχει περισσότερες λεπτομέρειες.
Διαβάστε σε αυτό το άρθρο του Forbes περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τις αναλύσεις και πως τελικά η διαφορά είναι αμιλητέα.